Franchisenemer Paul van der Linden

Paul van der Linden is al 14 jaar franchisenemer bij Hypotheek Visie en is eigenaar van de vestigingen Uden en Arnhem. Een hypotheek ziet hij als een onderdeel van een financieel plan en hij hecht waarde aan service. Daarnaast is er bij zijn vestigingen ook zeker ruimte voor humor. Ben je benieuwd welk advies Paul jou meegeeft bij het afsluiten van een hypotheek? 

Aan het roer van welke vestiging sta je?
Mijn naam is Paul van der Linden en ik ben eigenaar van de vestigingen Uden en Arnhem. 14 jaar geleden begon ik als franchisenemer bij Hypotheek Visie Uden en later heb ik de vestiging in Arnhem overgenomen. Twee zeer verschillende omgevingen. Uden kent een dorpskarakter met stadse eigenschappen. Arnhem kent daarentegen een hardere stadse mentaliteit.

Wat is je achtergrond?
Ik heb bedrijfseconomie gestudeerd en vervolgens de opleidingen tot erkend hypotheekadviseur en gecertificeerd Financieel Planner met succes afgerond. Voordat ik franchisenemer bij Hypotheek Visie werd, heb ik bij Welten Groep gewerkt in Vessem. Dit betrof detachering op financieel gebied. Ik werd dus door verschillende partijen ingehuurd voor financiële vraagstukken.

Wat is het dat je hart sneller laat kloppen omtrent hypotheken?
Het is niet alleen hypotheken. Een hypotheek is een onderdeel van een financieel plan. Wat ik het leuke aan mijn werk vind, is het zoeken naar oplossingen. Ik ben redelijk sterk in observeren en probeer me dan ook in de situatie van de klant te verplaatsen. Het is mooi om samen een traject te doorlopen. Het werkt als een trechter; je begint breed en gaat wegstrepen wat niet bij de persoon past. Het totaalplaatje telt.

Waarom ben je als franchisenemer aan de slag gegaan?
De vrijheid, het zelf kunnen reguleren. Dat zijn de voordelen van franchisenemer zijn. Ik heb verschillende keukens gezien. Mijn droom was om voor mijn 30ste als zelfstandige te beginnen. Is 32 ook goed?

Wat sprak je zo aan om een franchisevestiging op te richten bij Hypotheek Visie?
Dat was in eerste instantie het gevoel. Ik ben niet eens bij andere franchiseorganisaties gaan kijken.

Als je Hypotheek Visie in drie woorden mag omschrijven, welke woorden zou je kiezen?
Dan kijk ik naar mijn eigen vestigingen en zou ik de woorden gemoedelijk, kwaliteit en service noemen. Gemoedelijk door de ongedwongen sfeer. Er wordt hard gewerkt maar er is ook zeker ruimte voor humor. Daarnaast hebben we kwaliteit hoog in het vaandel staan. We beschikken over financiële planners, die echt weten wat ze doen. We bieden niet alleen een goed advies, maar zijn er ook tijdens het traject na de handtekening. Dit heeft ook met een stukje service te maken. We willen klanten ‘ontzorgen’. Ik zeg altijd: ‘maken jullie je maar druk over de kleur van de muren, wij regelen de rest’.

Waar let je op bij het adviseren van klanten?
Ik vind het belangrijk dat klanten echt begrijpen wat ze doen en dat ze niet alleen uit beleefdheid ‘ja’ knikken. Ik let daarbij op de houding en gezichtsuitdrukking.

Als je de lezers mag adviseren, waarop moeten ze dan letten bij het afsluiten van een hypotheek?
Begrijp waarom je een product afsluit. Ik krijg mensen in de spreekkamer en als ik hen vraag waarom ze een bepaald product hebben afgesloten, zeggen ze: “De adviseur zei dat het goed was”. Het is complex, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk met mijn klanten te bespreken. Ik geloof niet in de goedkoopste hypotheek, maar in de hypotheek die het beste aansluit bij de wensen en situatie van de klant. Ik wil dan ook dat ze begrijpen waarvoor ze betalen.

Wat is je mooiste herinnering uit de afgelopen jaren Hypotheek Visie?
Aan een voetbaltoernooi jaren geleden heb ik leuke herinneringen. Verschillende maatschappijen (verzekeraars, geldverstrekkers) namen het tegen elkaar op. Verder vind ik het ook erg leuk om acties voor onze klanten te organiseren. Zo hebben wij op dit moment een actie lopen voor klanten die iemand doorsturen naar onze vestigingen. Ze ontvangen dan een dinerbon en kunnen zelfs een weekendje weg winnen. Mede dankzij deze acties is de band met onze klanten erg goed.

Naar de vestigingspagina van Uden >

Naar de vestigingspagina van Arnhem >