Franchisenemer George Staffhorst

George Staffhorst staat al 18 jaar aan het roer van Hypotheek Visie Nijmegen. Samen met Managementassistente Marjon probeert hij de klant een zo warm mogelijk welkom te geven. Maak kennis met Franchisenemer George Staffhorst.

Vertel kort wie je bent en welke vestiging je hebt opgestart?
Mijn naam is George Staffhorst, ik ben 63 jaar oud en werk al een hele tijd bij Hypotheek Visie. Inmiddels al 18 jaar. Ik ben getrouwd, heb drie kinderen en ons vijfde kleinkind is op komst. Of ik al aan mijn pensioen zit te denken? Nee joh, het liefst werk ik nog lekker even door. Ik zit hier omdat ik het leuk vind.

Wat vind je zo interessant aan het vak van hypotheekadviseur?
Het zijn de mensen die mij interesseren en die ik graag wil helpen. Toen ik begon met het opbouwen van een klantensysteem heb ik van iedereen de voornaam genoteerd. Mij noemen klanten ook bij voornaam. Dat persoonlijke contact vind ik het leuke aan mijn vak. Tegenwoordig is veel afstandelijk, niemand herkent je meer. Dat vind ik jammer, dus doen we het bij Hypotheek Visie Nijmegen anders.

Waarom ben je als Franchisenemer aan de slag gegaan?
Ik heb een hele tijd in de bedrijfsfinanciering gewerkt. Daar vond ik hypotheken al het meest interessant. Toen ik 45 was, wilde ik iets gaan doen wat ik écht leuk vond. De kinderen gingen net studeren, ik had een dijk van een baan en een lease-auto. Dat heb ik opgegeven voor een pand met een te grote financiering en geen klant op de teller. Ik durfde het aan, omdat ik mijn hart volgde. Dat bleek de beste beslissing ooit. Ik heb toentertijd bewust gekozen voor een franchiseketen, in mijn ogen hebben zij de toekomst. Als onderdeel van een franchiseketen kun je mee met de ontwikkelingen, de steeds zwaarder wordende regels en het groeiende aanbod aan geldverstrekkers. Dat is ook voor de klant goed.

Waar let je op bij het adviseren van klanten?
Het meest belangrijke is om te kijken wat de klant wil. Vaak krijg ik de vraag: kun je voor ons berekenen wat we kunnen lenen? Dat draai ik om. Ik vraag klanten wat zij willen lenen. Negen van de tien keer noemen ze een lager bedrag dan dat ze zouden kunnen lenen. Ik bekijk het vanuit de klant, niet vanuit de geldverstrekker. Ik handel eerlijk, heb geen verborgen agenda en ga op zoek naar het beste product voor de klant.

Wat is je mooiste herinnering uit de afgelopen jaren Hypotheek Visie?
Iedere dag is een feestje. Ik heb in de afgelopen jaren zoveel contacten opgedaan en verhalen gehoord. Er zijn zelfs mensen uit Aruba, die me opbellen of ik ze kan helpen. Dat is ‘kicken’ en geeft me zoveel energie.

Hoe zie je de toekomst van jouw vestiging tegemoet?
Heel goed. Er zullen best mensen zijn die veel online gaan doen, maar het kopen van een huis is voor 99% emotie. Bij emotionele keuzes heb je iemand nodig die je bijstaat en helpt. Dus blijft er voor de adviseur, die echt met klanten bezig is, altijd een belangrijke rol.

Naar de vestigingspagina van Hypotheek Visie Nijmegen >