Franchisenemer Jacqueline van der Velden

In augustus 2020 opende Jacqueline van der Velden (37) Hypotheek Visie Rosmalen, een LITE vestiging. Jacqueline runt het kantoor in haar eentje, maar krijgt af en toe wat hulp van haar partner, die haar graag op vrijwillige basis helpt. “Het merendeel doe ik zelf, maar de administratieve werkzaamheden wil ik nog wel eens uitbesteden”, zegt ze lachend.

Waarom heb je voor Hypotheek Visie gekozen?

“Er was meteen een goede klik. Ik werk altijd vanuit mijn gevoel. Als mijn gevoel niet goed is, kan er nog zoiets moois tegenover staan, maar dan doe ik het niet. Maar mijn gevoel bij Hypotheek Visie zat goed. Ik vind het heel mooi hoe ze – ik moet eigenlijk ‘we’ zeggen – met klanten omgaan. We willen de klant niet alleen nu helpen met een hypotheek, we willen ze ook binden gedurende de looptijd van de hypotheek. We houden structureel contact. Dat is ook heel belangrijk, want er kan veel veranderen in dertig jaar. Op deze manier weet je wat er speelt en kun je snel handelen om eventuele problemen te voorkomen.”

Waar ligt voor jou de uitdaging?

“Die ligt in het stukje ondernemen. Als je in loondienst werkt, krijg je werk van een werkgever. Nu moet ik het echt zelf oen en zelf op zoek gaan naar klanten. Natuurlijk krijg ik vanuit Hypotheek Visie ondersteuning, maar ik vind het ook heel leuk om in mijn eigen netwerk klanten te werven. En het is ook het stukje kennis. Ik ben nog vrij jong voor een ondernemer die in het hypothekenvak werkt. Juist de diepgang en het fiscale aspect is een uitdaging. Voorheen had ik collega’s waar ik iets aan kon vragen. Nu zit ik alleen, dus probeer ik het zelf zo goed mogelijk uit te zoeken. Maar dat vind ik ook heel leuk! En
lukt dat niet, dan kan ik altijd terugvallen op collega’s en het Service Centrum in Best.”

Hoe zou je Hypotheek Visie omschrijven in een paar woorden?

Het is een warm bedrijf, laagdrempelig,transparant en goed bereikbaar.Wat je je mooiste herinnering tot nu toe? “Ik heb er nog niet zo veel omdat ik pas net ben begonnen, maar elke klant die je blij maakt met een hypotheek is natuurlijk super leuk. De mooiste herinnering is toch wel een gepensioneerd stel dat hier laatste binnenwandelde. Ze moesten snel beslissen of ze een nieuwbouwwoning gingen kopen en om bepaalde kosten te besparen,moesten ze binnen twee weken bij de notaris
zitten. Dat is uiteindelijk, in samenwerking met de klant en de geldverstrekker, gelukt! Dan merk je dat je veel dankbaarheid krijgt van die klanten. En dat sommige geldverstrekkers zich onderscheiden door super mee te denken met je en met de klant.”

 

Jacqueline van der Velden Hypotheek Visie Rosmalen

Wat vind je het belangrijkste als je een klant adviseert?

“Dat klanten snappen wat ze afsluiten. Waar ze voor kiezen en waar de risico’s liggen als ze een bepaalde beslissing maken. Je gaat toch een lening aan voor dertig jaar. Dat kan nu allemaal goed gaan, maar op het moment dat er iets gebeurt zoals ziekte of overlijden, dan kun je er anders voor komen te staan. Het is goed om daar duidelijkheid over te geven aan de klant. Ik wil dat de klant naar huis gaat en weet: we hebben deze hypotheek afgesloten, dit worden de maandlasten, dit zijn onze risico’s en die hebben we afgedekt en zo gaat het traject verder.”


Hoe zie je de toekomst bij Hypotheek Visie voor je?

“Ik sta er erg positief in! Ik denk dat we met de LITE groep mooie dingen kunnen bereiken. Er wordt goed naar ons geluisterd en er worden dingen aangepast waardoor het beter werkbaar wordt en we onze klanten beter kunnen helpen. Ik kijk er dus heel positief tegenaan en ik denk dat we samen een hele mooie groei kunnen doormaken.”

Naar de vestigingspagina van Hypotheek Visie Rosmalen >