Franchisenemers Pieter en Mark

Pieter der Kinderen en Mark Schimmel begonnen in 2009 als franchisenemers een Hypotheek Visie vestiging in hartje Rotterdam. Hoe zij hun vestiging zelf omschrijven? Persoonlijk, warm en open. Deze twee enthousiaste franchisenemers vertellen je alles over hun Hypotheek Visie avontuur.

Vertel even kort wie jullie zijn en welke vestiging jullie hebben opgestart.
Wij zijn Pieter der Kinderen en Mark Schimmel. Begin 2009 zijn wij begonnen met de vestiging Rotterdam Weena. De vestiging was er wel, maar stond on hold. We hebben de vestiging helemaal vanuit de basis opnieuw opgebouwd.

Wat is jullie achtergrond?
Pieter: “Ik heb Commerciële Economie gestudeerd en ben vervolgens het financiële werkveld ingegaan. Dit bestond uit een combinatie van werken en het behalen van specifieke modules.

Mark: “Mijn achtergrond begint bij het VWO. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Nationale Nederlanden. Dit was een combinatie van leren en werken. Alle diploma’s heb ik naast mijn werk gehaald. De achtergrond van Pieter lijkt best op die van mij. Net zoals ons stemgeluid.

Wat is het dat jullie hart sneller laat kloppen omtrent hypotheken?
De hypotheek is niet het feestje, maar de woning. Een hypotheek is de financiële hobbel op weg naar dat droomhuis. Wij maken het zo stressvrij mogelijk om die hobbel over te komen. Uiteindelijk doe je het voor blije klanten. Dat maakt het werk leuk – met mensen om tafel zitten. We weten alles van hen. Natuurlijk is de materie ook belangrijk. Iedere klant heeft een ander verhaal, waarbij we op zoek gaan naar de best passende hypotheek voor hem of haar. Niemand is hetzelfde.

Waarom zijn jullie als franchisenemers aan de slag gegaan?
We hebben elkaar ontmoet op de werkvloer. We waren minder te spreken over de aanpak van onze toenmalige werkgever en dachten ‘dit kunnen wij beter’. We hebben de daad bij het woord gevoegd en zijn op zoek gegaan naar een franchiseorganisatie. Als franchisenemer ben je zelf ondernemer, maar kun je meegenieten van de voordelen van een grotere organisatie. We hebben directe ingangen bij geldverstrekkers en ook op communicatiegebied worden we ondersteund.

Wat sprak jullie zo aan om een franchisevestiging te starten bij Hypotheek Visie?
We hebben diverse franchiseketens vergeleken. Hypotheek Visie kwam daarin als beste naar voren. Een highlight van Hypotheek Visie is het waarborgen van de kwaliteit. Ze zijn veel meer gericht op goed advies in plaats van op verkoop. Daarnaast voelt het alsof je binnenkomt in een warme huiskamer.

Als je Hypotheek Visie in drie woorden mag omschrijven, welke woorden zouden jullie dan kiezen?
Ons eigen kantoor omschrijven we als persoonlijk, warm en een kantoor waar je geen nummer bent. We noemen onszelf ook wel de Brabanders in Rotterdam. We doen erg ons best om de binnenkomst zo gezellig en warm mogelijk te verzorgen. Zo doen we ook graag iets extra’s. Zijn onze klanten bij de notaris geweest? Dan sturen we een verhuiskaartje.

Als jullie de lezers mogen adviseren, waarop moeten ze dan letten bij het afsluiten van een hypotheek?
Zorg dat er iemand naast je staat. Je hoeft het niet alleen te doen. De keuzes die je nu maakt zijn van invloed op je toekomst, dus laat je goed informeren. De tip die wij dan ook willen meegeven is: geef aan als je iets niet begrijpt. We vertellen het liever op 30 verschillende manieren dan 1 keer te weinig. Je zet je handtekening onder iets heel belangrijks.

Wat is jullie mooiste herinnering uit de afgelopen jaren Hypotheek Visie?
Er zijn meerdere mooie herinneringen, maar eigenlijk is de samenwerking tussen ons wat het meest bijblijft. We runnen de vestiging met z’n tweeën, gaan ervoor, hebben dezelfde drive én we hebben ontzettend veel lol. We worden uitgenodigd door klanten op hun housewarming en ontvangen rekeningoverschrijvingen met als onderwerp ‘bedankt’. Dat is toch de kers op de taart?

Naar de vestigingspagina van Hypotheek Visie Rotterdam Weena >