Serviceplan+: extra inzicht in je hypotheek

Ook na het afsluiten van je hypotheek staan we voor je klaar. Als abonnee van het ServicePlan+ ontvang je onder andere elke twee jaar het Hypotheeklasten Taxatie Rapport en ben je welkom voor een servicegesprek. Zo krijg je extra inzicht in je hypotheek. 

Actueel inzicht in je hypotheek

Je financiële situatie kan heel anders zijn dan toen je je hypotheek afsloot. Misschien ben je minder gaan werken of juist meer gaan verdienen? Ben je je baan verloren, met pensioen gegaan of gaan jullie uit elkaar? Of is de waarde van je woning veranderd? Maar niet alleen je persoonlijke situatie kan veranderen. Ook de fiscale en wettelijke regels kunnen wijzigen. Dit kan allemaal van invloed zijn op de betaalbaarheid van je hypotheek. Het is belangrijk en ook prettig als er regelmatig een actueel inzicht wordt geboden in je financiële situatie. Daarvoor hebben we het Hypotheeklasten Taxatie rapport ontwikkeld. 

Wat is het Hypotheeklasten Taxatie Rapport?

Het Hypotheeklasten Taxatie Rapport is een onderdeel van het Service Plan+. Als lid hiervan ontvang je gratis eens per twee jaar het rapport. Het geeft je een actueel en objectief inzicht in de financiële positie rondom je hypotheek. In dit rapport wordt je actuele financiële situatie op waarde geschat en voorzien van rapportcijfers. Dit doen we op basis van je huidige financiële situatie en de meest recente hypotheeknormen. De rapportcijfers geven je inzicht in de betaalbaarheid van je hypotheek. Niet alleen nu, maar ook als er iets verandert in je persoonlijke of financiële situatie

Een onvoldoende, en dan?

Je ziet in één oogopslag hoe je ervoor staat. Is alles nog steeds goed geregeld? Of zijn er punten die aandacht nodig hebben? Scoor je een onvoldoende? Dan bekijken we samen in een servicegesprek of het nodig is om bij te sturen.

Voorbeeld
Marc en Simone hebben als Service Plan+ leden onlangs hun eerste Hypotheeklasten Taxatie Rapport ontvangen.

“We hadden verwacht dat we prima zouden scoren. De hypotheek was namelijk pas 2 jaar geleden afgesloten. Op bijna alle punten scoorden we inderdaad een dikke voldoende. Maar we hadden ook één onvoldoende. En dat was voor de situatie als een van ons werkloos of arbeidsongeschikt zou raken. Dat gaf geen fijn gevoel. We hebben vervolgens met onze adviseur een servicegesprek gehad. In dat gesprek is ons uitgelegd wat het risico is. Dat viel mee. We houden maandelijks een behoorlijk bedrag over. Mocht een van ons onverwachts werkloos raken dan kunnen we voorlopig gewoon de maandlasten blijven betalen. Sparen wordt dan lastig, maar dat is niet zo erg. We hebben inmiddels al een aardig potje opgebouwd. Ook is uitgelegd wat andere opties zijn om het risico te verminderen zoals een woonlastenverzekering. Fijn om te weten wat de mogelijkheden zijn. We hebben er voor gekozen dit nu niet af te sluiten.”

Hypotheeklasten Taxatie Rapport: extra inzicht in je hypotheek