Franchisenemer Wim Wolfs

Wim Wolfs is sinds 2005 franchisenemer van Hypotheek Visie Tilburg. Hij is met lege kasten begonnen, maar uiteindelijk uitgegroeid tot een kantoor met drie hypotheekadviseurs en een assistent. Wat hem het meest aanspreekt aan Hypotheek Visie? De slogan, 'Je woont toch om te leven!'. 

Hoi Wim, vertel even kort iets over jezelf
Ik ben Wim Wolfs, en ik heb in 2005 Hypotheek Visie Tilburg opgericht. Daarnaast ben ik ook regiohoofd en begeleid ik in samenwerking met de Hypotheek Visie Centrale meerdere vestigingen. Ik weet wat er leeft bij franchisenemers.

Wat is je achtergrond?
Hiervoor heb ik 25 jaar bij een toonaangevende bank gewerkt als financieel planner en adviseur. Ooit ben ik ook werkzaam geweest als verzekeringsadviseur. Toen ik weg wilde bij de bank, ben ik me gaan oriënteren op een organisatie waar ik als zelfstandig onderneem aan de slag kon. Uiteindelijk kwam ik bij Hypotheek Visie terecht. De ideeën van de organisatie en het stukje ‘je woont toch om te leven’ sprak me het meest aan. Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen leven om een hypotheek te betalen. 

Wat is het dat je hart sneller laat kloppen omtrent hypotheken?
Je bent op hele belangrijke momenten in het leven van je klanten. Vaak zijn het leuke momenten zoals als mensen voor het eerst gaan samenwonen. Maar we maken ook minder leuke momenten mee in het leven van klanten. Het is niet altijd feest. We zijn er ook bij als mensen uit elkaar gaan. Toch is het dan ook fijn dat we alles goed voor ze kunnen regelen.

Waarom ben je als franchisenemer aan de slag gegaan?
Ik werkte bij een bank, maar banken werden steeds groter en anoniemer. Ik wilde kleinschaliger klanten bedienen. Bij Hypotheek Visie heb ik een stukje zekerheid binnen het ondernemen. Ik kan nu dingen doen waar ik goed in ben, maar krijg handvaten aangeboden om het nog beter te doen. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik deze keuze heb gemaakt. Hypotheek Visie biedt me goede ondersteuning.

Als je Hypotheek Visie in drie woorden mag omschrijven, welke woorden zou je kiezen?
Warm, deskundig en vertrouwd. We proberen warm contact te hebben met klanten. We doen het graag goed en willen onze klanten nu en over tien jaar in de ogen kunnen aankijken. Zodat klanten terugkomen en dan weer tevreden zijn.

Waar let je op bij het adviseren van klanten?
Op de mensen. Wat willen ze? Daar probeer ik invulling aan te geven. Ik probeer er wel voor te zorgen dat wat ze willen realistisch en verantwoord is. Ze maken zelf de keuzes, maar ik help ze de goede richting te bepalen. 

Als je de lezers mag adviseren, waarop moeten zij dan letten bij het afsluiten van een hypotheek?
Dat het goed gebeurd. Je moet niet per se naar het snelle of goedkope te kijken, maar het moet goed zijn. Dat je daarna ook fijn kunt leven. Als het goed met je gaat, maar ook als het niet goed met je gaat. Bijvoorbeeld als je ziek wordt of je baan kwijtraakt. 

Hoe zie je de toekomst van jouw vestiging tegemoet?
Ik ben inmiddels 61 en kijk rustig naar een opvolger. Verder zie ik de toekomst rooskleurig in. Het vak van hypotheekadviseur en het product zoals Hypotheek Visie dat heeft, heeft volgens mij een goede toekomst.

Naar de vestigingspagina van Hypotheek Visie Tilburg >